بازسازی آسانسورهای قدیمی، فرسوده، از رده خارج و یا آسانسورهایی که از لحاظ ترافیک (شامل سرعت، ظرفیت و ...) پاسخگوی نیاز کاربران نیست از دیگر خدمات شرکت فنی مهندسی فرپان می باشد. بازسازی یا نوسازی آسانسور (به اصطلاح Modernization یا Reconstruction) به علل و عوامل گوناگونی وابسته است:
خرابیهای متعدد آسانسور و عدم قابلیت رفع خطا بدون تغییرات اساسی
نوسازی ، ارتقاء تکنولوژی و افزایش امکانات آسانسور
زیباسازی و مدرنیزه کردن تزیینات داخلی کابین آسانسور و دربها و شاسی های احضار بیرون کابین آسانسور در طبقات
کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری آسانسور پس از اجرای بازسازی یا نوسازی
افزایش ضریب امنیت و ایمنی با اجرای تعویض و نوسازی کامل قطعات فرسوده و غیر قابل استفاده
انطباق کل مجموعه با مفاد استاندارد چه از لحاظ آسانسور و چه از لحاظ ساختمانی
ارتقاء پارامترهای ترافیکی آسانسور و سازگاری این پارامترها با نیاز کاربران ساکن در مجموعه ساختمان (از جمله سرعت، ظرفیت، الگوریتم پاسخ دهی به احضارها و ...)
افزایش کیفیت حرکت از جمله نرمی جرکت و حذف تکانه های بی مورد کابین آسانسور
کاهش سر و صدای ناشی از حرکت آسانسور چه در موتورخانه و چه در طبقات
طراحی جدید و استفاده از تمامی ظرفیتهای چاه آسانسور و حذف فضاهای پرت و در نتیجه افزایش ظرفیت کابین آسانسور
کاهش مصرف انرژی و هزینه های برق مصرفی آسانسور
در حدود 1200 ساعت کار تحقیقات آماری از کارشناسان، تولید کنندگان، بازرگانان و شرکتهای فعال در زمینه آسانسور و پله برقی و نيز انجام بيش از 250 ساعت مصاحبه های حضوری با اعضای هيئت مديره و ساكنين 100 ساختمان مختلف با كاربري های متفاوت (مسكونی، اداری، تجاری، بيمارستانی ، خودروبر و ... ) در مناطق 6،5،4،3،2،1و7 شهری تهران بزرگ در فاصله زماني يك دهه (از آغاز سال 80 تا پايان سال 89) و در ساختمانهای اداری از 5 توقف (17 متر طول مسير) تا 20 توقف (70 متر طول مسير) و به ظرفيت حداقل 4 نفر (320 كيلو گرم ) تا حداكثر 5000 كيلو گرم ، نتايج جالب و قابل تامل زير حاصل گرديد:
حدود 5% آسانسورها با كيفيت عالی ، حدود 12% با كيفيت خوب ، حدود 20% با كيفيت متوسط و حدود 63 % با كيفيت حداقل نصب و در حال سرويس دهی مي باشند. محاسبات نشان می دهد نوسازی و مدرنیزاسیون در آسانسورهای با کیفیت عالی امکانپذیر و قابل اجرا با هزینه مناسب ، در آسانسورهای با کیفیت خوب امکانپذیر و با هزینه بالا، در آسانسورهای با کیفیت متوسط امکانپذیر و غیر اقتصادی و در آخر در آسانسورهای با کیفیت حداقل بسیار پر هزینه می باشد. بازسازی و نوسازی آسانسور
اگر آسانسور یک ساختمان فاقد یک سرویسکار و کارشناس قابل اعتماد باشد ، ساکنین چگونه تشخیص دهند که آسانسور نیاز به نوسازی دارد؟
عدم اطمینان ساکنین از تطابق آسانسور با استانداردهای بین المللی (آسانسور فاقد گواهینامه استاندارد باشد.)
انتظار طولانی و بیش از حد کاربران در لابی جهت استفاده از آسانسور
عدم رضایت مسافران از کیفیت استارت و استپ حرکتی از جمله: هم سطح سازی غیر دقیق کابین با طبقات یا سر و صدای غیر عادی و تکانه های شدید
تغییر نوع و کاربری ساختمان (ساختمان عوض شده ولی آسانسور خیر)
بیش از 10 سال از تاریخ نصب آسانسور گذشته است.
آسانسور اغلب خود بخود خاموش میشود.
تأثیر روانی منفی آسانسور بر ارزش مالی کل ساختمان