1- پنل "دسترسی سریع به واحد" در سمت راست صفحه اول را باز کنید.
2- شماره واحد را انتخاب نمایید.
3- روی تغییر مستاجر کلیک نمایید.
4- مشخصات مستاجر جدید را وارد نمایید.
اگر مستاجر قبلی بدهی داشته باشد می‌توانید بدهی او را به شخص جدید منتقل نمایید.
1- پنل "دسترسی سریع به اطلاعات شخص" در سمت راست صفحه اول را باز کنید.
2- شخص را انتخاب نمایید.
3- اگر بدهی شخص انتخاب شده صفر باشد، برگه تسویه فعال می‌شود.
4- بر روی "برگ تسویه" کلیک کنید و نتیجه را پرینت نمایید. t1
خیر. به هیچ عنوان نیازی به تغییر نام مالک فعلی نیست. مالک یا مستاجر فعلی می بایست با همان نام در سیستم باقی بماند تا در مراجعات بعدی بتوانید موارد مالی فرد یا واحد را بررسی نمایید
تغییر مالک:
1- پنل "دسترسی سریع به واحد" در سمت راست صفحه اول را باز کنید.
2- شماره واحد را انتخاب نمایید.
3- روی تغییر مالک کلیک نمایید.
4- مشخصات مالک جدید را وارد نمایید.
اگر مالک قبلی بدهی داشته باشد می‌توانید بدهی او را به شخص جدید منتقل نمایید.

1-روی صدور قبض کلیک کنید.
2-سپس روی گزینه های چاپ کلیک کنید.
3-عدد موردنظر را وارد نمایید.
4-متن اخطار را تایپ نمایید و دکمه تایید را کلیک کنید.
5-روی دکمه ذخیره کلیک کنید.
6-بعد ا ز تهیه لیست، قبوض افرادی که مبلغ بدهی آن ها بیشتر از عدد وارد شده است همراه با متن اخطار نمایش داده می‌شود.
1- روی صدور قبض کلیک کنید.
2- سپس روی گزینه های چاپ کلیک کنید.
3- چاپ توضیحات قبض را روشن کنید.
4- متن توضیحات را تایپ نمایید و دکمه تایید را کلیک کنید.
5- روی دکمه ذخیره کلیک کنید.
1-وارد سایت mapg.ir شده و روی "حساب کاربری" کلیک کرده و نام کاربری و کلمه عبوری که در زمان ثبت نام برای خود انتخاب نموده اید را وارد نمایید. سپس وارد سایت شوید. توجه: اگر شخص دیگری مراحل ثبت نام و تهیه نرم‌افزار را به عهده داشته است می‌توانید از او این نام کاربری و کلمه عبور را جویا شوید. توجه: اگر نام کاربری خود را فراموش نموده اید با بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید.
2-روی حساب کاربری کلیک کنید.
3-روی منوی"بروزرسانی" در سمت راست کلیک نمایید.
4-در نهایت روی "دانلود آخرین نسخه" کلیک کنید.
5-بعد از دانلود فایل فشرده، آن را Extract نمایید و فایل را اجرا نمایید. ( در این زمان می بایست نرم افزار کاشانه بسته باشد )
6-مسیر پیش فرضی که برای اجرای فایل آپدیت نمایش داده می‌شود C:\kashaneh است.اگر نرم‌افزار را در مسیری به غیر از مسیر پیش فرض نصب نموده اید، مسیر درست را وارد نمایید.
7-در این مرحله سوالی از شما پرسیده می‌شود، روی دکمه YES TO ALL کلیک نمایید. به این ترتیب نرم‌افزار به روز شده و نگارش آن ارتقا می‌یابد.
8-در نرم افزار کاشانه در بخش راهنما - > لیست تغییرات، می توانید از موارد بروز شده مطلع شوید.
1- وارد تنظیمات برنامه شوید.
2- روی سرویس وب کلیک کنید.
3- نام کاربری که روی برگه همراه نرم افزار برای شما ارسال گردیده است را وارد نمایید.
4- حسابی را که پرداخت های آنلاین به آن واریز می‌شود را انتخاب نمایید. ( در خود سایت pay.ir نیز می بایست اطلاعات حساب وارد شود )
5- روی ثبت تغییرات کلیک کنید.
6- سپس به بخش همگام سازی رفته و روی "ارسال اطلاعات به سرویس وب" کلیک نمایید. توجه: برای فعال سازی پرداخت آنلاین می بایست در سایت pay.ir نیز ثبت نام کرده باشید و کد API Key مربوطه را دریافت کنید و در بخش تنظیمات وب درج نمایید. توجه: برای استفاده از ربات تلگرام از آدرس http://t.me/kashanehRobot استفاده نمایید.
توجه: آدرس وب مجتمع در برگه اولیه داخل جعبه کاشانه موجود است.
1- وارد بازبینی اطلاعات شوید.
2- روی حذف شارژ یک گروه کلیک کنید.
3- سال، ماه و گروه مورد نظر را انتخاب نمایید.
4- روی دکمه حذف کلیک کنید.
پس از حذف شارژ یک ماه، می‌توانید آن را دوباره محاسبه و ثبت نمایید.
.توجه: در صورتی که یک یا چند شارژ توسط ساکنین پرداخت شده باشد، ابتدا می بایست پرداخت ها لغو گردند، سپس می توانید شارژ آن ماه را حذف نمایید
1-از بخش تنظیمات، وارد تنظیمات گزارش ها شوید.
2-روی قبض شارژ کلیک کنید.
3-تیک استفاده از قبض پیش فرض را بردارید.
4-روی سه نقطه کلیک کنید. از شاخه c یا شاخه ای که نرم افزار روی آن نصب شده است، فولدر kashaneh و سپس Extra را انتخاب کنید.
5- می توانید یکی از چهار حالت A5 عمودی یا افقی و A6 عمودی یا افقی را انتخاب نمایید و سپس دکمه ثبت تغییرات را کلیک کنید.
1-از قسمت تنظیمات، روی دکمه واحدهای مجتمع کلیک کنید .
2-با ماوس روی زبانه گزینه ها (در قسمت بالا-راست پنجره) رفته و عملیات موردنظر را انتخاب کنید.
3-به منظور تغییر شماره واحد، شماره جدید را وارد نموده روی دکمه تغییر کلیک کنید.
4-به منظور تغییر گروه یک واحد یا چند واحد، بعد از انتخاب واحد یا واحدهای موردنظر از لیست ( چند واحد توسط نگه داشتن دکمه Ctrl و یا Shift با ماوس، قابل انتخاب هستند )، گروه جدید را انتخاب نموده، سپس روی دکمه انتقال کلیک کنید.
1- برای اعمال جریمه، به بخش تنظیمات - > فرمول محاسبه شارژ بروید و روی زبانه جریمه دیرکرد کلیک نمایید.
2- شما می توانید برای سه مورد، اعمال جریمه را تنظیم نمایید: الف - بصورت روزانه و بر روی آخرین شارژ ماهانه ب- بصورت ماهانه و بر روی همه شارژهای ماهانه ج- بر روی شارژ عمرانی و سایر بدهی ها توجه : با خاموش و روشن کردن هر یک از بخش ها می توانید ترکیب دلخواه را ایجاد کنید. توجه : جریمه ها به دو صورت درصدی و مقدار ثابت قابل اعمال هستند.
3- بصورت پیش فرض، جریمه شارژهای ماهانه، به مبلغ شارژ ماهانه افزوده می شود، در صورتی که بخواهید جریمه دیرکرد را به عنوان بدهی جداگانه درج نمایید، گزینه "به عنوان یک بدهی جداگانه ثبت گردد" را فعال نمایید.
4- در صورتی که جریمه شامل واحدهای خالی نمی شود، گزینه "واحدهای خالی جریمه نشوند" را فعال کنید. نکته : در زمان انتخاب تعداد ماه‌های دیرکرد، ماه اول به عنوان مهلت زمان پرداخت بدهی تلقی می‌گردد. به عنوان مثال، شارژ فروردین در ماه اردیبهشت دارای صفر ماه دیرکرد خواهد بود. در صورت نیاز به احتساب سه ماه تأخیر برای شارژ فروردین در زمان محاسبه شارژ ماه تیر، بایستی مقدار 2 ماه را به عنوان زمان محاسبه دیرکرد تعیین کرد.
در صورت نیاز به اخذ مبلغی بابت انبار و پارکینگ و احتساب در شارژ ماهانه، به صورت زیر عمل نمایید:
1- به بخش تنظیمات و سپس "فرمول محاسبه شارژ ماهانه" مراجعه نمایید.
2- به زبانه "دارایی" مراجعه نمایید و مبالغ مورد نظر برای پارکینگ و انباری را تنظیم نمایید.
3- می توانید برای تعداد خاصی از انبار و پارکینگ این مبلغ را تنظیم نمایید. توجه : به منظور محاسبه شدن دارایی ها ( پارکینگ و انباری ) در شارژ ماهانه، می‌بایست در قسمت تنظیمات، واحدهای مجتمع، دارایی های هر واحد تعریف شده باشد.
1-از قسمت وقایع مجتمع روی آیکن هزینه‌های مجتمع کلیک نمایید .
2-به منظور ضمیمه کردن فایل‌های مربوط به یک هزینه، آن هزینه را از لیست انتخاب کرده، روی دکمه مستندات کلیک کنید.
3-در زبانه پیوست جدید فایل مربوطه را ( از طریق فایل یا اسکنر ) درج نموده، در قسمت توضیحات، توضیحات موردنظر را وارد کرده و سپس روی دکمه ثبت تغییرات کلیک کنید.
1- در بخش گزارش گیری از آیکن هزینه ها نمودار روند را انتخاب کنید .
2- نوع هزینه، گروه، بازه موردنظر را انتخاب نموده، تعیین کنید که نمودار بر چه اساسی ( مبلغ هزینه، میزان مصرف ) رسم شود، سپس روی دکمه تهیه نمودار کلیک کنید.
از موارد کاربرد این گزارش، می‌‌توان به آگاه‌سازی ساکنین از وضعیت نامتعارف رشد یک هزینه در مجتمع و فرهنگ ‌سازی در جهت استفاده معقول و همچنین یافتن خرابی احتمالی بخشی از تاسیسات ساختمان و به تبع آن افزایش هزینه، نام برد.
به منظور ارسال پیامک از طریق سیم کارت (متصل به کامپیوتر از طریق مودم) ، می‌بایست تنظیمات مربوط به مودم را در بخش تنظیمات، تنظیمات ارسال پیامک، تنظیمات Modem انجام داد.
1-ابتدا مودم یا موبایل را به یکی از پورت‌های کامپیوتر متصل کنید.
2-سپس به قسمت کنترل پنل ویندوز رفته و در بخش Phone And Modem روی زبانه Modems کلیک کرده و شماره پورت مربوطه را خوانده و در قسمت پورت، آن مقدار را انتخاب نمایید.
3-در نهایت به بخش وقایع مجتمع، ارسال پیام کوتاه رفته، پس از انجام تنظیمات مربوطه، پیام کوتاه را ارسال کنید.
توجه: لیست مودم و موبایل های تست شده در سایت کاشانه موجود است.
  
1- به این منظور روی دکمه دبیرخانه در منو امکانات کلیک نمایید.
2- در صفحه اصلي، وارد بخش نامه‌هاي وارده یا صادره شويد.
3- براي درج نامه جديد، بر روی دکمه نامه جديد كليك كنيد. پنجره جديدي باز مي‌گردد. در اين پنجره، شماره ی دفتری را وارد کرده، روی دکمه ثبت کلیک کنید.( می توانید درج خودکار شماره دفتری را در بخش تنظیمات فعال نمایید.)
4- براي درج تصوير نامه، در بخش تصویر نامه، امکان ارتباط مستقیم با اسکنر و یا فراخوانی فایل وجود دارد. برای درج مستندات دیگر، روی بخش مستندات كليك كنيد.
5- پس از واردکردن مشخصات، با کلیک بر گزینه ثبت، نامه با مشخصات واردشده، ثبت می‌گردد.
6- براي مشاهده/ويرايش يك نامه، كافي است نامه را از لیست انتخاب كرده و بر روی دکمه مشاهده/ويرايش كليك كنيد. پنجره مربوط به نامه ظاهر مي‌گردد.
1- به این منظور روی دکمه وضعیت پیامک های ارسالی در منو امکانات کلیک نمایید.
2- بعد از تعیین نوع وضعیت روی دکمه تهیه گزارش کلیک کنید.
3- با کلیک روی دکمه ارسال مجدد می‌توانید پیامک هایی که ارسال آنها با خطا مواجه شده است را مجددا ارسال نمایید.
  
در صورت تعریف صحیح نحوه تقسیم هزینه میان واحدها و درج هزینه‌ها در نرم‌افزار، می‌‌توان سهم هر واحد از هزینه‌های بازه تعیین‌شده را در قالب یک گزارش ارائه کرد.
این گزارش، مشابه چاپ سهم واحد از هزینه‌ها در قبض شارژ ماهانه می‌‌باشد با این تفاوت که امکان گزارش‌گیری برای هزینه‌ها در بازه های زمانی مختلف وجود دارد.
1- به منظور تهیه گزارش، در منوی گزارش گیری به بخش هزینه ها، سپس سهم واحدها مراجعه کنید.
2- بازه مربوط به هزینه‌های درج‌شده را با کلیک روی دکمه های تقویم مشخص نمایید.
3- روی دکمه چاپ کلیک کنید.
1-روی گزارش مشخصات واحدها و ساکنین کلیک کنید.
2-این گزارش را می‌توان برای تمام واحدها و یا به تفکیک واحدهای خالی، غیرخالی و دارای مستأجر مشاهده کرد.
3-همین طور نحوه نمایش را می‌توان بر اساس ساکنین، واحد به همراه مالک و مستأجر و دارایی، مالکین و مستأجرین مشخص نمود.
4- سپس بعد از تعیین واحدهای موردنظر و نحوه نمایش روی دکمه فراخوانی اطلاعات کلیک کنید.
5-در نهایت می توانید اطلاعات مورد نظر به عنوان مثال شماره ی تلفن یک فرد را با وارد کردن نام او در پنجره ی جستجو، بیابید. t1
1- ابتدا به بخش امکانات، سپس یادداشت ها و صورت جلسات مراجعه کنید.
2- جهت درج یک رکورد جدید، موضوع و توضیحات را وارد کنید.
3- در صورت انتخاب گزینه یادآوری شود، نرم‌افزار آن موضوع را تا رسیدن به تاریخ درج یادآوری می‌کند.
4- سپس روی دکمه درج کلیک کنید. به این ترتیب یادداشت جدید در لیست یادداشت‌ها و صورتجلسات درج می‌شود.
5- جهت ضمیمه کردن فایل های مربوط به یک یادداشت، بعد از کلیک روی یک موضوع درج شده، روی دکمه ی مستندات کلیک کرده و فایل مورد نظر را درج کنید. t1
این نوع بدهی را می‌توان بر اساس یک مبلغ ثابت یا بر اساس متراژ و یا بر اساس نفرات ثبت نمود.
اگر بر اساس مبلغ ثابت باشد تمامی واحدها و یا واحد(های) خاص به میزان ثابت و یکسان بدهکار می‌شوند.
برای این امر، عنوان و مبلغ را وارد نمایید و واحد(های) مورد نظر را انتخاب کنید.
همچنین مشخص نمایید که چه فردی را بدهکار می نمایید ( مستاجر، مالک یا ساکن ) .سپس دکمه درج را کلیک کنید.
از بخش وقایع مجتمع، روی برگشت وجه کلیک کنید. مبلغ بازگشتی را وارد نمایید و حساب و نحوه پرداخت را مشخص کنید. سپس روی تایید عملیات کلیک کنید.
در گزارش "مشخصات واحدها و ساکنین" می‌توان نحوه نمایش را بر اساس "واحد به همراه مالک و مستأجر و دارایی"، "مالک و مستأجر"، "مالکین" و "مستأجرین" مشخص نمود. به منظور تهیه گزارش ابتدا واحدهای موردنظر و نحوه نمایش را مشخص نموده
و روی دکمه فراخوانی اطلاعات کلیک کنید.
به منظور درج شارژ برای یک واحد خاص، به بخش "بازبینی اطلاعات" رفته و روی دکمه "درج شارژ یک واحد" کلیک نمایید
و مشخصات را کامل کنید.
بله، در نرم‌افزار کاشانه برای سلیقه‌های مختلف، نماهای مختلفی با رنگ‌های متنوع و زیبا فراهم شده است تا کاربر از محیطی زیبا و غیر تکراری در زمان استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزار، بهره‌مند شود.
با کلیک روی نمای موردنظر، نما به کل نرم‌افزار اعمال می‌شود.
بله، در بخش بازبینی اطلاعات، سوابق دریافت وجه، لیستی از دریافت وجه‌های ثبت شده نمایش داده می‌‌شود.
در این لیست اطلاعات مفیدی مانند: نام پرداخت کننده، تاریخ پرداخت، نحوه پرداخت و ... وجود دارد.
برای هر رکورد، می‌‌توان رسید را چاپ کرد.
در بخش بازبینی اطلاعات، سوابق دریافت وجه، لیست دریافت وجه‌های ثبت شده نمایش داده می‌‌شود.
ابتدا ردیف موردنظر را انتخاب کنید و با کلیک روی دکمه ویرایش، پس از تغییر دادن مقادیر بر "ثبت تغییرات" کلیک کنید.
در صورت رخ دادن اینگونه اشتباهات، بایستی عملیات لغو گردد.
در بخش بازبینی اطلاعات، سوابق دریافت وجه، لیستی از دریافت وجه‌های ثبت شده نمایش داده می‌‌شود. به منظور لغو عملیات دریافت، پس از انتخاب سطر مورد نظر، روی دکمه لغو عمل کلیک کنید،
سپس عملیات دریافت وجه را دوباره انجام دهید.
برای تهیه این لیست، از گزارش "لیست شارژ ماهانه" استفاده کنید.
به این ترتیب که با انتخاب ماه مورد نظر و کلیک روی دکمه تهیه لیست،
لیست شارژ ماهانه قابل مشاهده و چاپ می باشد.
اگر در بخش تنظیمات واحدهای مجتمع،
اطلاعات شروع سکونت و پایان سکونت مستأجرین واحدها را تکمیل کرده باشید،
می‌توانید لیست کامل اطلاعات شماره واحد، نام مالکین، نام مستأجرین، تاریخ اتمام قرارداد اجاره و تعداد روزهای باقی مانده را در گزارش "وضعیت اجاره واحدها" مشاهده کنید.
در صورت عدم تعیین تاریخ پایان، عبارت "تاریخ اتمام مشخص نشده است" نمایش داده می‌شود.
گزارش "خلاصه مالی اشخاص" دربخش گزارش گیری می‌تواند به شما کمک کند.
برای مشاهده جزئیات بدهی ها و واریزی ها، گزینه "لیست تفکیک شده بدهی ها نمایش داده شود" انتخاب شود.
در گزارش "وضعیت پرداخت بدهی"، در بخش "چاپ چندگانه"، واحدهای مورد نظر را انتخاب کنید و
سپس گزینه "بصورت خلاصه چاپ شود" را روشن نمایید و روی دکمه چاپ کلیک نمایید.
بله. در بخش "وقایع مجتمع"، "هزینه‌های مجتمع"، روی دکمه "تقسیم هزینه بر اساس پارامتر" کلیک
کنید و نحوه تقسیم هزینه بر اساس پارامترهای مختلف را تنظیم نمایید.
بله، گزارش "نمودار روند" هزینه ها.این گزارش وضعیت مصرف یک هزینه را در بازه تعیین‌شده به
صورت نمودار نشان می‌‌دهد. نمودار ترسیم شده می‌تواند بر اساس مبلغ هزینه و یا میزان مصرف باشد.
یک از مزایای این گزارش فرهنگ‌سازی در جهت استفاده بهینه از آب، برق، گاز و ... و همچنین یافتن
خرابی احتمالی بخشی از تاسیسات ساختمان می باشد.
در گزارش "مشخصات واحدها و ساکنین"، مشخصات واحدها و ساکنین مجتمع را می‌توان مشاهده کرد.
برای مشاهده همه اطلاعات و دارایی ساکنین از جمله خودرو، می بایست "نحوه نمایش" بر روی "واحد به
همراه مالک و مستاجر و دارایی" تنظیم گردد و دکمه "فراخوانی اطلاعات" زده شود. سپس می توانید
عبارت یا عدد مورد نظر را در قسمت مربوطه جستجو نمایید.
در مورد درج مشخصات دارایی ساکنین از جمله خودرو، موتورسیکلت و غیره می بایست به این صورت عمل نمایید:
1- در بخش تنظیمات -> تعریف دارایی ها -> دارایی افراد، عناوین دارایی ها را درج و سپس ثبت تغییرات نمایید. بطور مثال: اتومبیل، موتورسیکلت و ...
2- سپس به بخش "دسترسی سریع به واحد" رفته و واحد مورد نظر را انتخاب نمایید.
3- روی "تغییر مشخصات ساکنین" کلیک نموده و به بخش مالکین یا مستاجرین آن واحد بروید.
4- مالک یا مستاجر مد نظر را انتخاب نمایید و در پایین صفحه دارایی مد نظر را اضافه و مشخصات را کامل نمایید و ثبت تغییرات کنید.
پشتیبانی این نرم‌افزار از طریق تلفن و ارتباط اینترنتی می‌باشد. به منظور سهولت ارتباط بین مشتریان و بخش پشتیبانی، لینک دسترسی به نرم‌افزار‌های ارتباط از راه دور Any Desk و Ammyy Admin در بخش راهنما قرار گرفته است. با کلیک روی هر کدام از این نرم‌افزارها، سایت مربوطه باز شده و بعد از دانلود و نصب، مشتریان گرامی می‌توانند از این طریق پرسش خود را با کارشناسان ما درمیان بگذارند.
برای برگشت چک، به بخش وقایع مجتمع، چک ها، چک‌های دریافتی مراجعه کنید.
پس از باز شدن پنجره مربوطه، چک مورد نظر را انتخاب کرده، دکمه "ثبت برگشت چک و لغو دریافت وجه" را بزنید.
بدین منظور به بخش وقایع مجتمع، هزینه‌های مجتمع مراجعه کنید.
پس از باز شدن پنجره مربوطه، هزینه مورد نظر را انتخاب و دکمه چاپ رسید را کلیک نمایید.
در صورتی که هزینه‌های مجتمع از طریق چک پرداخت گردد، با وارد کردن
اطلاعات چک صادره زمان وارد کردن هزینه ‌مورد‌نظر این اطلاعات در لیست چک‌های صادره اضافه می‌شود.
برای مشاهده چک های صادره به بخش وقایع مجتمع، چک‌ها، چک‌های صادره مراجعه شود.
در این بخش امکان درج چک جدید نیز وجود دارد.
با انتخاب هر چک، لیست هزینه های پرداخت شده با آن در پایین صفحه قابل مشاهده می باشد.
بعضی از هزینه‌ها مانند آب مصرفی ممکن است بر اساس میزان مصرف تقسیم شوند.
برای این منظور هر واحد کنتور فرعی جداگانه دارد و عدد آب مصرفی بر اساس متر مکعب برای هر واحد مشخص است.
برای تقسیم چنین هزینه‌ای به واحدها بر اساس میزان مصرف هر واحد، هزینه مورد نظر را در قسمت هزینه‌های مجتمع ثبت کنید
و پس از انتخاب آن، دکمه‌ی تقسیم هزینه بر اساس مصرف را کلیک کنید.
صفحه محاسبه سهم واحدها از هزینه باز می‌شود که در آن با وارد کردن میزان مصرف و میزان کنتور هر واحد می‌توان سهم هر واحد را محاسبه نمود.